الأحد، 21 يوليو 2013

عقدة الطفولة ...

يا جماعة انا عندى مشكلة كبيرة اتمنى من الناس انها تفهمها و تحاول تساعدنى ... انا و انا صغير كان فى واحد بيحاول انه يخلينى اعتدى عليه .. القصة كالاتى من 12 سنة كان عمرى تقريبا 11 سنة و انا خارج من المدرسة الابتدائى الى بعيد عن بيتنا بمسافة لا تقل عن كيلومتر و نص بالظبط فى طريق زراعى بيكون غالباً فاضى و مفهوش حد طول الوقت لان الحكومة لما فتحت طريق اسفلت جديد كل العربيات و الناس بقت تمشى هناك

 و انا كنت بروح من الطريق ده عشان البيت بيكون اقرب و فى يوم و انا خارج و مروح من المدرسة على العصر كده و ماشى فى الطريق الزراعى كالعادة طلع عليا واحد راجل كبير فى السن لابس كلسون و سديرى من وسط الغيطان و قالى يبنى ممكن تيجى تشيل معايا الاقفاص الى هناك دى نحطها على العربية

 .. و انا عشان كنت لسه صغير و طيب وافقت و روحت معاه عشان اساعده المهم خدنى و فضلنا نمشى فى الارض الزراعية مسافة طويلة لحد اما وصلنا لعشة قديمة وسط الارض الراجل قالى اقعد ارتاح يبنى من المشى دقيقتين و بعدين نبقى نفوم نشيل الاقفاص .. بس  انا مكنتش شايف حواليا اى اقفاص و كنت مرتبك جداً الراجل عايز يقعدنى جوا العشة بالعافية و لقيته بيسألنى عن حاجات غريبة زى مثلا سنى و اسمى و ساكن فين ..

 المهم انا كنت برد عليه عشان مش عارف بقى و لقيته مره واحد قرب منى و قلع الكلسون و بيقولى انا عايزك تقف ورا و تنط عليا و انا اصلا مش فاهم هو عايز ايه .. لقيته مره واحده مسك سورى فى اللفظ يعنى - البتاع - و قالى حطه فى مؤخرتى انا كنت مرعوب كيك و عمال ابعد عنه و هو يقولى تعالى يا ابنى ده راجل مع راجل حلو .. و لما حاولت اجرى مسكنى و بالصدفة لقيت على الارض شرشرة - الة حادة بيجزوا بيها العشب و الحشيش المزروع فى الغيطان - المهم مسكت الشرشرة  دى و رشتقتها فى رقبته و بطنه و قتلته و قعدت جنبه اعيط مش عارف اعمل ايه ..

 لحد اما طلعلى صوت غريب كده حسيت كأنى سمعته قبل كده و الصوت فضل يسمع فى ودنى طلع صوت الاستاذ غسان مطر و هو بيقولى اعمل الصح .. اعمل الصح .. اعمل الصح .... لقيت جاروف قديم مسكته و فضلت افحت و عملت حفرة دفنت فيها الراجل و سبت كل حاجه و جريب و فى الوقت ده الساعه كانت حوالى 6 و نص و الشمس بتغرب و انا عمال اجرى اجرى ..

 و فى الاخر روحت البيت و انا مش عارف ايه اليوم ده و ايه الى حصلى. و من ساعتها و انا متعقد يجماعة و اى راجل بيكلمنى بحس انه بيقولى تعالى اركبنى و فعلا فى ناس كتير قالتلى كده بس قتلتهم كلهم. انا بقيت مجرم و مش قادر ابطل بقيت ادخل المواقع و الشات و ادور على الشواذ و اتفق معاهم و اجيبهم فى شقة عندى و اقتلهم و ادفنهم .. انا حياتى اتدمرت يريت تساعدونى انا مش بهزر


 


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق